Kapat

UYKU RUTİNİ


Uyku! Bebek daha doğmadan anne adayları hep şu şekilde korkutulur ‘Hazır mısın uykusuz gecelere?’ Bu sorular  korkutsada anne adaylarını, her annenin hayalidir bebeğinin rahat uyuması. Uyku da en az beslenme kadar büyüme ve gelişim için çok önemlidir. Bunun nedeni uyku sırasında salgılanan büyüme hormonları. Bu yüzden beslenme kadar uykuya önem verilmeli ve bebeğinizin rahat ve güzel bir uyku çekebilmesi için gerekli ortamı hazırlamalıyız.

Bebek anne karnında 7. Aydan itibaren uyumaya başlarlar ve günün yarısından fazlasını uykuda geçirirler.

Yeni doğan bebekler 24 saat içinde ortalama 16 saat uyku uyurlar. Gece ve gündüz arasındaki farkı bilmezler. Şu anda onlar için yemek ve uyku birbiri ile yakından ilişkilidir. Bebekler acıkır ve uyanır, beslenir ve ardından yeniden uykuya geri döner.

 İlk 3-6 aylık dönemde geceleri birkaç kere uyansalar da uykuya kolaylıkla geri dönebilirler. Gündüzleri ise 3-4 kere uyurlar.

1 yaşına geldiklerinde ise ortalama günlük uyku saatleri 10 saat civarındadır.

1 yaşından sonra gündüz uykuları giderek azalır, geceleri ise uzun soluklu derin uykular uyurlar.

Birçok çocuk uykuyu keyifli bir aktivite olarak görmez. Yaklaşan uyku vakitlerinden korkar ve uyumamak için direnirler. Bunun sebebi anne ve babaların sergilediği katı tutumdur.

Peki bebeğinizin keyifle uykuya dalması, uykusunun düzenli hale gelmesi için neler yapmalısınız?

0-1 yaş aralığında uyku eğitimine çok dikkat etmeniz gerekiyor. Bebekler için uyku güveni temsil ediyor. Bu yüzden uyku eğitimine geçmeden önce bebeğinizi iyi tanımanız gerekir. Çünkü her bebeğin kendine ait özellikleri, mizacı vardır. Bunları iyi bilmeniz yararınıza olacaktır.

İlk olarak uyku saatini belirlemelisiniz. Erken uyutmaya çalışmanız veya saati geçirmeniz bebeğinizde uykuya direnmeye sebep olacağından bu durumu alışkanlık haline getirebilir.

Uyku vaktinden önce bebeğinize banyo yaptırmak onu rahatlatacak ve kolay bir uyku aşamasına geçmesini sağlayacaktır.

Banyodan sonra masaj yapmak, sakin bir ses tonuyla konuşmak uyku öncesi etkili bir yöntem olacaktır.

Uyku öncesi mutlaka pijama, uyku kıyafeti giydirin bu durum bebeğin kıyafet ve uykuyla bağlantı kurmasına sebep olacaktır.

Emme süresiyle uykuyu birbirinden ayırmalısınız, uyutmak için emzirdiğinizde bebeğiniz uykuya geçmek için sürekli emme halinde olmak ister.

Emzirdikten sonra mutlaka gazını çıkartmalısınız. Gazını çıkarmadan uyuyan bebek uykuda çok rahatsız olacağı için sık sık uyanacaktır.

Uyku rutini oluştururken bebeğin anne karnında duyduğu beyaz gürültü olarak tabir edilen sesler etkili bir yöntemdir. Annenin ritmik bir ses tonuyla Şşşşş sesi çıkarması bebeğe anne karnında ki sesleri hatırlatacaktır. Aynı zamanda ev içinde hakim olan çamaşır makinesi, elektrik süpürgesi sesi bebeğinizin uykusunu olumsuz etkilemez aksine anne karnındaki sese çok yakın oldukları için rahatlamalarına sebep olur.

Bebeğinizi sadece kendi yatağında yatırın. Yatağıyla bir bağ kurmasına izin verin böylece yatağa yatırıldığı zaman uyku vaktinin geldiğini anlayıp zorluk çıkarmayacaktır.

Bebekler uyutacağınız odanın ne çok sıcak ne de çok soğuk olmaması gerekir. Oda sıcaklığının 20-22 dereceyi geçmemesi gerekir

Sakin bir ses tonuyla ninni, şarkı söylemek ona yanında olduğunuzun hissini verir. Güvenle uykuya geçmesine sebep olur.

Bebeğiniz sizi bırakmamak sizinle uyumak istediği zamanlar olacaktır. Böyle anlar için yumuşak, peluş bir uyku arkadaşı edinebilirsiniz. Böylelikle oyuncağıyla temas halinde olacak ve onunla uyku arasında bir bağlantı kuracaktır.

Tüm bunları yapmanıza rağmen uyku rutini oluşturamıyorsanız ve sağlıklı bir uykuya geçiş süreci yaşayamıyorsanız paniklemeyin davranışlarınızda kararlı olun. Beyin yeni durumları hemen kabul etmez. Bir durumun beyin tarafından alışkanlık haline dönebilmesi için 21 günlük bir süre gerekir.


Kayıt ol, giriş yap
Sepetini doldur, siparişini ver
Hazırlanan taze organik ürünleri kapıdan teslim al
Afiyet olsun
Takipte Kalın

Babyfoodie © 2021 | Bu site RGS Yazılım® E-ticaret Yazılımı ile hazırlanmıştır