Kapat

HAMİLELİKTE SPOR


Sporun faydası say say bitmez; Peki ya hamilelikte spor yapmalı mıyız, hangi sporlar daha uygun?

 Hamilelikte de  egzersiz yapılması anne adaylarının hem sağlıklı ve daha kolay doğum yapmalarına, hem de bebeğin  daha sağlıklı olmasına yardımcı olmaktadır. Ancak egzersiz yapmak için hamilelik sürecinin normal bir işleyişi olmalıdır . Düşük tehlikesi ve kanaması olan anne adayları doktoruna danışmadan spor yapmamalıdır. Egzersizler sınırlarınızı zorlayacak şekilde olmamalıdır. Aşırı terleme, bitkinlik, çarpıntı oluşacak şekilde yapılmamalıdır. Egzersizler arasına yeterli dinlenme süreleri konulmalıdır.

Gebelikte hangi sporlar yapılmalıdır?

Yürüme: Yürüme kondisyonu geliştirmenin en iyi yöntemlerinden biridir.  Park yürüyüşleri yapabilir, arabayı uzak bir yere park edebilir ya da asansör kullanmak yerine merdiveni kullanabilirsiniz. 
 

Yüzme: Yüzmeyle tüm vücut kaslarınız çalışır ve kalp atış hızınız artar. Böylece hamilelikte dolaşımdaki oksijen miktarı arttığı için bebeğinizin de oksijen miktarı artar. Suda yaralanma tehlikesi, denge ve düşme riski yoktur. Ağırlık hissetmezsiniz, eklemlere binen yük ve ödem azalır. Ayrıca hamileliğin ilk aylarında yüzmek, bulantı ve kusma şikayetlerini de azaltır. 
 

Hamile Yogası: Hem bedeninizi hem de zihninizi doğuma hazırlamanıza destek olarak sizi sağlıklı tutar. Yoga duruşları vücudunuzu aktif tutarken, aynı zamanda sabah bulantıları gibi rahatsız edici problemleri yaşamanızı da önleyebilir. Yoga esnasında öğreneceğiniz nefes alma yöntemleri, doğum esnasında da işinize yarar.

Hangi şartlardaki gebeler spor yapmamalıdır? 
Bazı durumlar, hamilelikte sporu riskli hale getirebilir. 
Gebede; kalp-damar tıkanıklığı, solunum, diyabet, yüksek tansiyon ve kansızlıkla ilgili hastalıklar varsa ya da daha önce düşük yapılmışsa veya şu anki gebelikte düşük tehdidi ya da erken doğum tehdidi gibi bir risk saptandıysa spor, bu kişiler için tehlikeli olabilir. Bu gibi durumlarda kişinin sağlık geçmişine bakılır ve doktor kontrolünde egzersiz programı uygulanır. 

Gebelikte egzersiz ve spor nasıl faydalar sağlar? 
Bel ve sırt problemleri azalır. 
Uyku problemlerini önler. 
Anne adayının hem fiziksel hem de psikolojik olarak kendisini daha iyi hissetmesini sağlar. 
Gebelikte oluşabilecek vücut ve duruş şekil bozukluklarını azaltır. 
Normal doğumu kolaylaştırır, kısaltır, sancıları aza indirir. 
Doğum sonrasında annenin vücudunun daha kolay toparlanması sağlanır. Annenin kilo alımını dengeler.

Hamilelik insanların yaşamlarını kısıtlayan bir süreç değildir. Sadece anne adayının daha dikkatli davranmasını gerektirir. Spor psikolojik ve fiziksel olarak kendilerini iyi hissetmelerine neden olduğundan anne adaylarına tavsiye edilmektedir.


Kayıt ol, giriş yap
Sepetini doldur, siparişini ver
Hazırlanan taze organik ürünleri kapıdan teslim al
Afiyet olsun
Takipte Kalın

Babyfoodie © 2021 | Bu site RGS Yazılım® E-ticaret Yazılımı ile hazırlanmıştır